Město Dačice - Zjednodušená verze stránek
Nastavení velikosti písma
+

JménoFunkceTelefon / E-mail
Mgr. Bc. Bohumír Böhm DiS.přestupky384 401 222
prestupky@dacice.cz
Jitka Hubatkováevidence obyvatel384 401 267
evidence@dacice.cz
Olga Hunalovádoklady384 401 267
doklady2@dacice.cz
Ing. Kateřina MarkováSpisovna, spisová služba, základní registry, evidence smluv, podatelna partnerská města384 401 224
spisovna@dacice.cz
Markéta Šťastnámatrika384 401 221
matrika@dacice.cz
JUDr. Eva Škodovávedoucí odboru, právník, pověřenec pro ochranu osobních údajů384 401 282
poverenec@dacice.cz
Martina Havlíkovápodatelna384 401 248
podatelna2@dacice.cz
Helena Páralovápersonální, zástup podatelna384401238
personalni2@dacice.cz
Mgr. Marie Švehlováprávník384 401 293
737 874 907
svehlova@dacice.cz
Mgr. Romana Maříkováprávník384 401 229
marikova@dacice.cz

Aktuální přítomnost úředníků na odboru

Sídlo odboru: Palackého nám. 1/I, 380 13  Dačice

Odbor vnitřních věcí - oddělení právní - náplň činnosti

  • poskytuje právní pomoc pro práci jednotlivých odborů,
  • připravuje návrhy obecně závazných vyhlášek a nařízení města,
  • vede evidencí právních předpisů města,
  • umožňuje občanům nahlížet do Sbírek zákonů,
  • projednává přestupky dle zákona č. 251/2016 Sb., o některých přestupcích, vyjma přestupků uvedených v § 9 a 10 a přestupků, k jejichž projednání je funkčně příslušná komise pro projednávání přestupků, jiný orgán města nebo jiný odbor městského úřadu,
  • projednává přestupky podle zákona 65/2017 sb., o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek, k jejichž projednání je příslušná obec v přenesené působnosti, vyjma přestupků, k jejichž projednání je dle tohoto zákona příslušný obecní živnostenský úřad,
  •  projednává přestupky dle zák. č. 167/1998 Sb., o návykových látkách a o změně některých dalších zákonů, k jejichž projednání je příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností,
  • projednává přestupky dle zákona č. 119/2002 Sb. o střelných zbraních a střelivu,
  • projednává přestupky dle § 66d zákona č. 128/2000 Sb., o obcích
  • zpracovává zprávy o pověsti občanů, prověrky spolehlivosti žadatelů o zbrojní průkaz
  • v přenesené působnosti vede evidenci stížností a evidenci petic,
  • vyřizuje stížnosti a podněty občanů na svém úseku,
  • ve spolupráci s odborem finančním a odborem obecní živnostenský úřad zajišťuje vymáhání pohledávek, vystupuje v postavení správce daně vůči jím vymáhaným pohledávkám vzniklým v přenesené působnosti,
  • na žádost soudu, notáře, policie spolupůsobí při soupisu majetku, domovních prohlídkách, na vyklizení bytu,
  • přijímá oznámení o konání shromáždění podle zákona o právu shromažďovacím,
  • zajišťuje fungování podatelny, výpravny a spisovny městského úřadu, zajišťuje činnost e‑podatelny, provádí skartační řízení, zajišťuje metodicky vedení spisové služby v rámci městského úřadu, 
  • organizačně-technicky zabezpečuje konání voleb a referend na území města Dačice.

Odbor vnitřních věcí - oddělení správní - náplň činnosti

  • zajišťuje komplexní výkon matriční agendy v rámci správního obvodu matričního úřadu a obecního úřadu obce s rozšířenou působností: zejména provádí zápisy matričních událostí: narození, uzavření manželství, úmrtí, vydává výpisy z matričních knih, včetně druhopisů, provádí dodatečné záznamy do matričních knih, povoluje změny jména a příjmení, přijímá oznámení o příjmení po rozvodu manželství, volbě druhého jména, provádí kontrolu vedení matričních knih a sbírek listin, a to u všech matričních úřadů ve svém územním obvodu,
  • vydává potvrzení ze sbírky listin, osvědčení pro církevní sňatek,
  • ověřuje matriční doklady z matrik příslušných obecních úřadů,
  • provádí legalizaci podpisů a vidimaci listin,
  • provádí kontrolu vedení matričních knih a sbírek listin, a to u všech matričních úřadů ve svém územním obvodu,
  • zajišťuje činnosti na úseku státního občanství, které jsou svěřeny obecnímu úřadu: vydávání stanovisek ke splnění podmínek pro udělení státního občanství,
  • vystavuje veřejné listiny o identifikaci,
  • zajišťuje agendu kontaktního místa veřejné správy - CZECH POINT,
  • provádí autorizovanou konverzi dokumentů na žádost i z moci úřední,
  • zajišťuje vítání občánků,
  • zajišťuje agendu evidence obyvatel pro město Dačice a v rámci správního obvodu obecního úřadu obce s rozšířenou působností: agenda ohlašovny, vedení správních řízení o rušení údaje o trvalém pobytu, poskytování informací z informačního systému, aktualizace údajů v IS pro obce, je editorem údajů v Registru obyvatel (ROB),
  • vykonává agendu ztrát a nálezů,
  • zajišťuje agendu občanských průkazů a cestovních dokladů v rozsahu obecního úřadu obce s rozšířenou působností zejména: evidenci, příjem žádostí a výdej dokladů, včetně vyhotovování dokladů bez strojově čitelných údajů,
  • vede seznamy voličů a vydává voličské průkazy, do dne předcházejícího dni konání voleb přijímá žádosti občanů o zajištění hlasování do přenosné hlasovací schránky,
  • provádí registraci kandidátních listin pro volby do zastupitelstev obcí, plní další funkce registračního úřadu pro volby do zastupitelstev obcí,
  • projednává přestupky na svém úseku (zejména přestupky na úseku občanských průkazů a cestovních dokladů, přestupky na úseku matrik, jména a příjmení).

Praktické rady, jak vyřídit: 

Přehled uzavřených veřejnoprávních smluv Města Dačice - k náhledu zde Typ: PDF dokument, Velikost: 181.69 kB

Vyhlášky a nařízení Města Dačice - k náhledu zde

    Fotografie obřadní síně MěÚ Dačice - fotografie obřadní síněobřadní síň se nachází v přízemních prostorách objektu tzv. Starého zámku na adrese Krajířova 27/I.